”Ben çocuklara inanıyorum.Bu yüzden umutluyum.Ben çocuklara inanıyorum.Bu yüzden de mutluyum!”

10 Nisan 2016 Pazar

MHP’ye kayyum atandı!






Faiz Cebiroğlu



MHP’ye ”kayyum” atandı! ” haberini okuyunca, Türkçe adına tekrar utandım. Türkçe öğretmenleri, kaldıysa, onlar adına da utandım. Yahu, kayyum nedir, biliyor musunuz? Arapçada قيم , kayyum sözcügünü biliyor musunuz?

Kimseyle tartışmadan, ”ebu cehil dilcilere” yine bir sözcük anlamı vereyim, dedim. Yani ”tarif” edeyim, demek istedim.

- قيم: Türkçe okunuşu: kayyum (kalın k ile okunuyor): Sonsuz olmak demektir. Yani Arapça ile, ebedidir. Allah’ın isimlerinden biri oluyor.

MHP’ye ”kayyum” atandı demek, MHP, Allahın sıfatı ile sonsuz ve ebedi olmak demektir.

Soru mu, şudur: MHP’ye ne atandı?

El-Cevabı, Türk Dil Kurumu versin, eğer dil(!) biliyorsa!

Hiç yorum yok: